Land Rover Defender

Onze Land Rover Defender 110 TdCi (Puma)

Het gevoel te kunnen gaan waar we willen, asfalt of modderpad, met z’n vijven, met of zonder slaapplaats achter de auto, het leven te leven, dat gevoel bracht ons een Land Rover Defender. Het is inmiddels onze tweede Defender en we hebben hem aangepast aan onze wensen.

De kinderen gaan graag mee en hebben maar één wens: “Pappa, we moeten toch wel lieren, hè?!”

 

img_4610

 

Onze onze Td5 hebben we verkocht want we wilden graag een Td4. Na een aantal proefritjes in Nederland hebben we besloten om zelf een auto uit Duitsland te importeren

 

Op naar het RDW voor een toelating en een kenteken.

20150724_103130

 

 

Na het ontvangen van de kentekenpapieren zijn we rustig de auto gaan opbouwen en personaliseren.

 

Uiteraard moesten ook op deze auto stokstaartjes komen.

20150903_164920

 

We willen onszelf en de kinderen op de achterbank goed beschermen en hebben daarom een rolkooi laten plaatsen.

Barten4x4 is gespecialiseerd in Land Rovers en ook in het plaatsen van rolkooien. Hij heeft voor ons een mooie rolkooi van Safety Devices inclusief een snorkel gemonteerd.

defender-td4

 

De auto is voorzien van een winterpakket: verwarmde voorruit en verwarmde voorstoelen. In de winter heerlijk, maar omdat we in de zomer naar het zonnig zuiden en Kroatië willen gaan, hebben we besloten dat een airco toch ook wel erg fijn zou zijn. Bij een Puma kunnen de kleppen onder de voorruit namelijk niet open voor een lekker fris windje tijdens het rijden. Dit in tegenstelling tot alle andere voorgaande modellen waarbij deze kleppen nog wel open konden.

Omdat ik niet zelf alle onderdelen voor een airco bij elkaar wilde zoeken, heb ik een plug-and-play pakket gekocht. Hierin zitten alle onderdelen die grotendeels al zijn voor gemonteerd en er is een handleiding bij geleverd. De set hoeft alleen nog maar ‘even’ te worden ingebouwd.

Hiervoor heb ik met Joop Barten afgesproken dat ik 1 (of 2) dagen een hoekje in zijn garage mag gebruiken en zo nodig zijn expertise mag inroepen.

Om de airco set te kunnen monteren hebben we -mijn pa en ik- het dashboard geheel moeten verwijderen. Tja, zo leer je je auto ook wel kennen 😉

 

We willen in de toekomst ook 2 verstralers aan de voorzijde en een werklicht aan de achterzijde gaan monteren. Daarnaast wil ik de lier met de schakelaar vanaf het dashboard kunnen bedienen en op het wensenlijstje staat ook dat we de 12v aansluiting in de kofferbak aan en uit moeten kunnen schakelen, zodat we een koelkast gewoon aangesloten kunnen laten zitten.
We moeten dus 4 schakelaars extra in het dashboard gaan monteren.
Nu het dashboard er toch af is, zaagt pa de gaten voor de schakelpanelen. Daarna worden de volgende stof en vocht bestendige schakelaars gemonteerd.

 

Vragen, complimenten, tips of andere opmerkingen zijn van harte welkom. Laat je bericht achter op onderstaand formulier. Alvast bedankt.